-11% na všechny produkty s kódem: kveten11

Reklamační řád

internetového obchodu www.natuvo.cz

1. Všeobecná ustanovení

1.1. Tento reklamační řád je vydán v souladu se zákonem č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění (dále jen „Občanský zákoník“), zákonem č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele v platném znění (dále jen „Zákon o ochraně spotřebitele“), zákonem č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího v platném znění a zákonem č. 22/2004 Sb. o elektronickém obchodě v platném znění. A upravuje právní vztah mezi prodávajícím, kterým je:

1.2. Prodávajícím je společnost

Obchodní název:
LOMIG s. r. o.
Sídlo: Vlárska 379/2C,
911 05 Trenčín,
Slovenská republika

Zapsána v obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl: Sro, vložka č. 44717/R

IČO: 55145418
DIČ: 2121894104

IČ DPH : SK2121894104

Bankovní účet: SK57 8330 0000 0029 0315 4747

Prodávající je plátcem DPH /Daně z přidané hodnoty/

(dále také „prodávající“) a každou osobou, která je kupujícím zboží nebo služeb nabízených prodávajícím na webovém sídle prodávajícího, a která vystupuje v pozici spotřebitele ve smyslu ustanovení Všeobecných obchodních podmínek zveřejněných na webovém sídle prodávajícího, tohoto reklamačního řádu a příslušných zákonů definujících spotřebitele, ve smyslu platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů: Zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího v platném znění, zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele ve znění pozdějších předpisů a zákon č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění.

1.3. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na prodávajícího je:

E-mail: info@natuvo.cz 
Tel. č.: +421918018329

1.4. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv a dalšího je:

LOMIG s. r. o. Vlárska 379/2C 911 05 Trenčín

1.5. Tento reklamační řád upravuje práva a povinnosti kupujícího, který je spotřebitelem při uplatňování práv z vad věci (zboží), nebo služeb ve smyslu uzavřené kupní smlouvy na dálku s prodávajícím prostřednictvím elektronického obchodu prodávajícího www.natuvo.cz

1.6. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která uzavřela s prodávajícím kupní smlouvu, a to prostřednictvím webového sídla prodávajícího, případně jinými dálkovými komunikačními prostředky.

1.7. Spotřebitelem je kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím webového sídla prodávajícího nekoná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.

1.8. Tento reklamační řád upravuje právní vztahy mezi kupujícími, kteří jsou spotřebiteli a prodávajícím. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto reklamačního řádu (Prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).

1.9. Produkty (dále i „věci“) jsou zboží, služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny na webovém sídle prodávajícího.

1.10. Pojem zboží zahrnuje i elektronický obsah nedodávaný na hmotném nosiči.

2. Odkazy

2.1. Na vztahy ze zodpovědnosti prodávajícího za vady zboží, nebo služeb (jak i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti (spotřebiteli), se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v znění pozdějších předpisů, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny prodávajícího a zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.

2.2. Právní vztahy vyplývající z uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady mezi prodávajícím a kupujícím, který je právnická osoba nebo fyzická osoba podnikatel, který koná v rámci své podnikatelské činnosti / osoby, které nejsou v postavení spotřebitele/ se řídí podle zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění. S výjimkou uvedenou v bodě 4.12. tohoto reklamačního řádu (Prohlášení prodávajícího o záruční době v případě, že kupující nevystupuje v postavení spotřebitele).

2.3. Ve smyslu §3, odst. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Sb. Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, ke kterým se prodávající zavázal jejich dodržováním, přičemž kodexem chování se rozumí dohoda, nebo soubor pravidel, které vymezují chování prodávajícího, který se zavázal dodržovat tento kodex chování ve vztahu k jedné nebo více obchodním praktikám, nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, nebo jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy), které se prodávající zavázal dodržovat, a o způsobu, jakým se může spotřebitel s nimi seznámit, nebo získat jejich znění.

3. Odpovědnost prodávajícího za vady produktů (zboží a služeb)

3.1. Prodávající je povinen dodat věc (zboží) nebo službu v souladu s uzavřenou kupní smlouvou, tj. v požadované kvalitě, množství a bez vad (fyzických, právních).

3.2. Prodávající odpovídá za vady, které má prodaná věc nebo služba při převzetí kupujícím. Pokud se nejedná o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se objeví po převzetí věci v záruční lhůtě (záruka). Prodávající doporučuje kupujícímu, aby vady zboží nebo služeb uplatnil u prodávajícího bez zbytečného odkladu. U použitých věcí prodávající neodpovídá za vady vzniklé jejich použitím nebo opotřebením. U věcí prodávaných za nižší cenu neodpovídá za vadu, pro kterou byla dohodnuta nižší cena.

3.3. Kupující má právo prohlédnout prodávanou věc nebo službu před převzetím.

4. Záruční doba

4.1. Záruční doba je 24 měsíců v případě, že je kupující spotřebitelem. Záruční doba je 12 měsíců v případě, že kupující není spotřebitelem. Záruční doba u použité věci je 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet od převzetí věci nebo služby kupujícím.

4.1.1. Práva z odpovědnosti za vady u věcí, které se rychle kazí, musí kupující uplatnit nejpozději den po koupi, jinak práva zaniknou.

4.2. Pokud se nejedná o věci, které se rychle kazí, nebo o použité věci, odpovídá prodávající za vady, které se objeví po převzetí věci v záruční době (záruka). Záruční doba je 24 měsíců. Pokud je na prodávané věci, jejím obalu nebo návodu k ní uvedena lhůta pro použití, záruční doba nekončí před uplynutím této lhůty.

4.3. Pokud jde o použitou věc, může se kupující a prodávající dohodnout na kratší záruční době, ale ne kratší než 12 měsíců.

4.4. U věcí, které jsou určeny k dlouhodobému užívání, stanoví zvláštní předpisy záruční dobu delší než 24 měsíců. Záruční doba přesahující 24 měsíců se může týkat i jen některé součásti věci.

4.5. Na žádost kupujícího je prodávající povinen poskytnout záruku písemně (záruční list). Pokud to povaha věci umožňuje, postačí místo záručního listu doklad o koupi.

4.6. Prohlášením v záručním listu vydaném kupujícímu nebo v reklamě může prodávající poskytnout záruku přesahující rozsah záruky stanovený tímto zákonem. V záručním listu určí prodávající podmínky a rozsah této záruky.

4.7. Záruční doby začínají běžet od převzetí věci kupujícím. Pokud má zakoupenou věc uvést do provozu jiný podnikatel než prodávající, začíná záruční doba běžet až od dne uvedení věci do provozu, pokud kupující objednal uvedení do provozu nejpozději do tří týdnů od převzetí věci a řádně a včas poskytl potřebnou součinnost.

4.8. Pokud dojde k výměně za novou věc, začíná záruční doba běžet znovu od převzetí nové věci.

4.9. Pokud dojde k výměně části nové věci, u které to povaha věci umožňuje, začne na tuto část běžet záruční doba znovu od převzetí nové věci. To platí i v případě výměny součásti věci, na kterou byla poskytnuta záruka.

4.10. Práva z odpovědnosti za vady věci, na kterou se vztahuje záruční doba, zaniknou, pokud nejsou uplatněna v záruční době.

4.11. Záruční doba se prodlužuje o dobu, po kterou byl zboží v reklamaci. Práva z odpovědnosti za vady zboží, na které se vztahuje záruční doba, zaniknou, pokud nebyla uplatněna v záruční době.

4.12. V souladu s § 429, odst. 2 zákona č. 513/1991 Sb. Obchodní zákoník v platném znění, prodávající prohlašuje, že v případě délky záruční doby v obchodních vztazích mezi prodávajícím a kupujícím, který nevystupuje v postavení spotřebitele, prodávající přebírá záruku za jakost zboží v délce trvání 12 měsíců. Záruční doba začíná běžet podle ustanovení čl. IV, bod 4.1 tohoto reklamačního řádu.

5. Postup při uplatňování práv z odpovědnosti za vady (Reklamace)

5.1. Kupující je oprávněn uplatnit práva z odpovědnosti za vady věci, zboží nebo služby na adrese: LOMIG s. r. o., Vlárska 379/2C, 911 05 Trenčín, Slovenská republika.

Kupující může vždy využít právo uplatnit reklamaci osobně v kterékoliv provozovně prodávajícího, kde je přijímání reklamace z povahy věci možné, nebo v sídle prodávajícího, nebo prostřednictvím třetích osob např. přepravní společnosti, zásilkové společnosti, Slovenská pošta a další. Prodávající doporučuje kupujícímu, aby k uplatnění reklamace využil reklamační formulář. Tento formulář je volně přístupný na webových stránkách prodávajícího.

Při reklamaci prodávající doporučuje kupujícímu doložit fakturu, záruční list nebo jiný doklad prokazující zakoupení reklamovaného zboží nebo služby u prodávajícího. Kupujícímu prodávající doporučuje, aby při uplatnění reklamace popsal vadu zboží nebo služby.

5.1.1. Pokud kupující reklamuje zboží nebo službu jinak než osobně, prodávající doporučuje kupujícímu, aby zasílal zboží spolu s podrobným popisem vady zboží a dokladem prokazujícím zakoupení zboží od prodávajícího (např. doklad o zaplacení, faktura, záruční list), a to z důvodu urychlení reklamačního procesu.

5.1.2. Zboží v případě reklamace doporučujeme zasílat doporučenou formou. Zboží prodávající doporučuje nezasílat formou dobírky, která nebude ze strany prodávajícího převzata.

5.1.3. Prodávající je povinen při uplatnění reklamace vydat spotřebiteli potvrzení. Pokud je reklamace uplatněna prostřednictvím prostředků dálkové komunikace, prodávající je povinen potvrzení o uplatnění reklamace doručit spotřebiteli ihned; pokud není možné potvrzení doručit ihned, musí být doručeno bez zbytečného odkladu, nejpozději však spolu s dokladem o vybavení reklamace; potvrzení o uplatnění reklamace se nemusí doručovat, pokud spotřebitel má možnost prokázat uplatnění reklamace jiným způsobem.

5.1.4. Prodávající je povinen o vybavení reklamace vydat písemný doklad nejpozději do 30 dní ode dne uplatnění reklamace, nejpozději však spolu s dokladem o vybavení reklamace, pokud lhůta na její vybavení začala běžet ode dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím.

 

5.2. Vyřízením reklamace není dotčeno právo spotřebitele na náhradu škody podle zvláštního předpisu.

5.3. Prodávající je povinen určit způsob vyřízení reklamace podle § 2 písm. m) zákona č. 250/2007 Sb., v platném znění (pod vyřízením reklamace se rozumí ukončení reklamačního řízení předáním opraveného výrobku, výměnou výrobku, vrácením kupní ceny výrobku, vyplacením přiměřené slevy z ceny výrobku, písemná výzva k převzetí plnění nebo její odůvodněné zamítnutí) ihned, v složitých případech nejpozději do 3 pracovních dní od uplatnění reklamace, v odůvodněných případech, zejména pokud je vyžadováno složité technické zhodnocení stavu výrobku nebo služby, nejpozději do 30 dní od uplatnění reklamace. Po určení způsobu vyřízení reklamace se reklamace vyřídí ihned, v odůvodněných případech může být reklamace vyřízena i později; vyřízení reklamace však nesmí trvat déle než 30 dní od uplatnění reklamace. Pokud k převzetí předmětu reklamace dojde později než v den uplatnění reklamace, lhůty pro vyřízení reklamace podle tohoto odstavce začínají plynout od dne převzetí předmětu reklamace prodávajícím; nejpozději však od okamžiku, kdy prodávající znemožní nebo zamezí převzetí předmětu reklamace. Po uplynutí lhůty pro vyřízení reklamace má spotřebitel právo od smlouvy odstoupit nebo má právo na výměnu výrobku (předmětu reklamace) za nový výrobek.

5.4. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil během prvních 12 měsíců od koupi, může prodávající reklamaci zamítnout pouze na základě odborného posouzení; bez ohledu na výsledek odborného posouzení nelze od spotřebitele požadovat úhradu nákladů na odborné posouzení ani jiné náklady spojené s odborným posouzením. Prodávající je povinen poskytnout spotřebiteli kopii odborného posouzení odůvodňujícího zamítnutí reklamace nejpozději do 14 dní od vyřízení reklamace.

5.5. Pokud spotřebitel reklamaci výrobku uplatnil po 12 měsících od koupi a prodávající ji zamítl, osoba, která reklamaci vyřídila, je povinna v dokladu o vyřízení reklamace uvést, komu může spotřebitel zaslat výrobek na odborné posouzení. Pokud je výrobek zaslán na odborné posouzení určené osobě, náklady odborného posouzení, jakož i všechny ostatní s tím související účelně vynaložené náklady, hradí prodávající bez ohledu na výsledek odborného posouzení. Pokud spotřebitel odborným posouzením prokáže odpovědnost prodávajícího za vadu, může reklamaci uplatnit znovu; během provádění odborného posouzení záruční doba neplyne. Prodávající je povinen spotřebiteli uhradit do 14 dní ode dne znovu uplatnění reklamace všechny náklady vynaložené na odborné posouzení, jakož i všechny s tím související účelně vynaložené náklady. Znovu uplatněnou reklamaci nelze zamítnout.

5.6. Spotřebitel má právo na úhradu nezbytných nákladů (zejména poštovného, které uhradil při odesílání reklamovaného zboží), které mu vznikly v souvislosti s uplatněním oprávněných práv ze zodpovědnosti za vady zboží a služeb. V případě odstoupení od smlouvy z důvodu vady zboží nebo služby má spotřebitel také právo na úhradu nákladů k tomuto odstoupení.

5.7. Náležitosti odborného posouzení v souladu s bodem 5.4 tohoto článku:

Odborné posouzení musí obsahovat:

  • identifikaci osoby, která vykonává odborné posouzení,

  • přesnou identifikaci posuzovaného výrobku,

  • popis stavu výrobku,

  • výsledek posouzení,

  • datum vyhotovení odborného posouzení.

5.8. Pokud to charakter výrobku umožňuje, spotřebitel výrobek předá prodávajícímu (určené osobě) při uplatnění reklamace. Pokud povaha výrobku neumožňuje doručení výrobku prodávajícímu (určené osobě), spotřebitel může při uplatnění reklamace požadovat odstranění vady na místě, kde se výrobek nachází, nebo si s prodávajícím (určenou osobou) dohodnou způsob přepravy výrobku.

5.9. Doba od uplatnění práva ze zodpovědnosti za vady až do doby, kdy spotřebitel po skončení opravy byl povinen věc převzít, se do záruční doby nepočítá. Prodávající je povinen vydat spotřebiteli potvrzení o tom, kdy právo uplatnil, jakož i o provedení opravy a o době jejího trvání.

6. Práva Kupujícího při uplatnění práv ze zodpovědnosti za vady

6.1. Pokud jde o vadu, kterou lze odstranit, má Kupující právo, aby byla bezplatně, včas a řádně odstraněna. Prodávající je povinen vadu bez zbytečného odkladu odstranit.

6.2. Kupující může místo odstranění vady požadovat výměnu věci, nebo pokud se vada týká pouze součásti věci, výměnu součásti, pokud tím prodávajícímu nevzniknou nepřiměřené náklady vzhledem k ceně zboží nebo závažnosti vady.

6.3. Prodávající může vždy místo odstranění vady vyměnit vadnou věc za bezvadnou, pokud to Kupujícímu nezpůsobí závažné obtíže.

6.4. Pokud jde o vadu, kterou nelze odstranit a která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, má Kupující právo na výměnu věci nebo má právo od smlouvy odstoupit. Stejná práva přísluší Kupujícímu, pokud jde sice o odstranitelnou vadu, ale Kupující nemůže pro opětovné vyskytnutí vady po opravě nebo pro větší počet vad věc řádně užívat.

6.5. Pokud jde o jiné neodstranitelné vady, má Kupující právo na přiměřenou slevu z ceny věci.

7. Závěrečná ustanovení

7.1. Tento reklamační řád tvoří nedílnou součást Obecných obchodních podmínek a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla. Dokumenty – Obecné obchodní podmínky a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů tohoto webového sídla jsou zveřejněny na doméně webového sídla prodávajícího.

7.2. V případě změny v reklamačním řádu se vztah mezi Kupujícím a Prodávajícím řídí podle reklamačního řádu platného a účinného při uzavření Kupní smlouvy, a to až do momentu jejího zániku.

7.3. Tento reklamační řád je platný a účinný okamžikem jeho zveřejnění na webovém sídle Prodávajícího dne 14.04.2025