Obchodní podmínky
internetového obchodu www.natuvo.cz
1. Úvodní ustanovení a vymezení pojmů
Týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami (ďalej aj "VOP") sa riadia právne vzťahy medzi spoločnosťou:
Obchodní firma: LOMIG s. r. o.
Sídlo: Vlárska 379/2C, 911 05 Trenčín, Slovenská republika
Zapsaná v Obchodním rejstříku Okresního soudu Trenčín, oddíl: Sro, vložka č. 44717/R
IČO: 55145418
DIČ: 2121894104
IČ DPH: SK2121894104
Bankovní účet: SK57 8330 0000 0029 0315 4747
Prodávající je plátcem DPH /daně z přidané hodnoty/
(dále jen “Prodávající”) a každou osobou, která je Kupujícím zboží nebo služeb nabízených Prodávajícím na Webovém sídle Prodávajícího, a která vystupuje v postavení spotřebitele ve smyslu dalších ustanovení těchto Všeobecných obchodních podmínek a příslušných zákonů definujících spotřebitele, v rámci platné legislativy Slovenské republiky, zejména zákonů:
zákon č. 102/2014 Z. z., o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytnutí služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory Prodávajícího, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 22/2004 Z. z., o elektronickém obchodu, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 40/1964 Z. z., Občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů, zákon č. 250/2007 Z. z., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.
1.1. E-mailový kontakt a telefonický kontakt na Prodávajícího je:
E-mail: info@natuvo.cz
Tel. č.: +421918018329
1.1.1. Adresa pro zasílání písemností, reklamací, odstoupení od smluv aj. je:
LOMIG s. r. o.
Vlárska 379/2C
911 05 Trenčín
1.2. Těmito Všeobecnými obchodními podmínkami se upravují právní vztahy mezi Kupujícími, kteří jsou spotřebiteli, a Prodávajícím.
1.3. Pojem Internetový obchod je totožný s pojmem Elektronický obchod a s pojmem Webové sídlo.
2. Kupujícím je každá osoba (fyzická osoba nebo právnická osoba), která odeslala objednávku prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře využitím webového sídla Prodávajícího, případně dalšími prostředky dálkové komunikace.
2.1. Spotřebitelem je Kupující, který je fyzickou osobou a který při uzavírání kupní smlouvy prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího nejedná v rámci předmětu své podnikatelské činnosti.
2.2. Na smluvní vztahy (jakož i další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s Kupujícími, kteří vystupují v postavení právnických osob, resp. s fyzickými osobami – podnikateli, kteří jednají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti /Kupujícími, kteří nevystupují v postavení spotřebitele/, se vztahují ustanovení zákona č. 513/1991 Zb. Obchodní zákoník ve znění platném.
2.3. Smlouvou uzavřenou na dálku se pro účely těchto Všeobecných obchodních podmínek rozumí smlouva mezi Prodávajícím a Spotřebitelem sjednaná a uzavřená výlučně prostřednictvím jednoho nebo více prostředků dálkové komunikace bez současné fyzické přítomnosti Prodávajícího a Spotřebitele, zejména využitím webového sídla případně dalšími prostředky dálkové komunikace.
2.4. Pojem Kupní smlouva zahrnuje kupní smlouvu na hmotné produkty a smlouvu o poskytnutí služby.
3. Produkty (dále jen „Věci“) jsou zboží nebo služby, které jsou určeny k prodeji a zároveň jsou zveřejněny na Webovém sídle Prodávajícího.
4. Prodávající je současně provozovatelem elektronického systému, prostřednictvím kterého provozuje webové sídlo na doméně s názvem www.natuvo.cz
5. Příslušným orgánem vykonávajícím dozor nad zákonností v oblasti ochrany spotřebitele je:
Orgán dozoru:Slovenská obchodní inspekce (SOI)
Inspektorát Slovenské obchodní inspekce
se sídlem v Trenčíně pro Trenčínský kraj
Hurbanova 59,
91101 Trenčín
oddělení technické kontroly výrobků a ochrany spotřebitele
Telefon: 032/6400 109
Fax: 032/6400 108
E-mail: tn@soi.sk
http://www.soi.sk
http://www.soi.sk/sk/Podavanie-podnetov-staznosti-navrhov-a-ziadosti.soi
6. Stížnosti nebo podněty může Kupující taktéž adresovat přímo Prodávajícímu na adresu uvedenou v čl. I, bodě 1.1.1. těchto VOP. Prodávající zároveň doporučuje Kupujícím, aby stížnosti a podněty (z důvodu urychlení jejich vyřízení) adresovali na e-mailovou adresu Prodávajícího: info@natuvo.cz
Jakákoli stížnost nebo podnět bude Prodávajícím posouzena a vyřízena do 10 pracovních dnů od jejího přijetí. O jejím vyřízení bude Kupující informován stejnou formou, jakou stížnost nebo podnět doručil Prodávajícímu.
7. Ve smyslu § 3, odst. 1, písm. n), Zákona č. 102/2014 Z.z., Prodávající informuje spotřebitele, že neexistují žádné speciální příslušné kodexy chování, k jejichž dodržování by se Prodávající zavázal. Kodexem chování se rozumí dohoda nebo soubor pravidel, které vymezují chování Prodávajícího, jenž se zavázal tyto kodexy dodržovat ve vztahu k jedné nebo více specifickým obchodním praktikám nebo obchodním odvětvím, pokud tyto nejsou stanoveny zákonem, jiným právním předpisem nebo opatřením orgánu veřejné správy, a Prodávající se k jejich dodržování zavázal, včetně způsobu, jak se s nimi může spotřebitel seznámit nebo jak získat jejich znění.
2. Objednávka produktu – uzavření kupní smlouvy
1. Návrhem na uzavření kupní smlouvy ze strany Kupujícího je odeslání objednávky produktů Kupujícím prostřednictvím elektronického objednávkového formuláře na webovém sídle Prodávajícího, případně dalšími prostředky dálkové komunikace.
2. Ke vzniku kupní smlouvy mezi Kupujícím a Prodávajícím dochází okamžikem doručení potvrzení o přijetí objednávky Kupujícímu, které bylo Kupujícím vytvořeno dle čl. II., bodu 1 těchto VOP a následně potvrzeno Prodávajícím (elektronicky na e-mailovou adresu Kupujícího, kterou si Kupující zvolil při vytváření objednávky).
3. Kupní smlouva se uzavírá na dobu určitou a zaniká zejména splněním všech závazků Prodávajícího a Kupujícího.
3.1. Kupní smlouva může zaniknout i v dalších případech stanovených právním řádem Slovenské republiky, zejména dohodou smluvních stran, odstoupením od smlouvy ze strany spotřebitele, či v obdobných případech.
4. Prodávající informuje Kupujícího, že v případě objednání produktů je objednávka spojena s povinností platby pro Kupujícího, a to formou platby, kterou si Kupující zvolil.
3. Kupní cena a platební podmínky
1. Cena zboží a služeb objednávaných prostřednictvím Webového sídla Prodávajícího (dále jen „kupní cena“) je uvedena samostatně pro každý produkt a je platná v momentě vytvoření objednávky Kupujícím.
2. Základní měnou je CZK.
3. Kupní cena zboží nebo služeb uvedených na Webovém sídle Prodávajícího je celkovou cenou zboží nebo služeb včetně všech daní a je zřetelně uvedena na Webovém sídle Prodávajícího.
3.1. V kupní ceně zboží nebo služeb nejsou zahrnuty náklady na dopravu ani jiné náklady související s dodáním produktů.
4. Způsoby platby
1. Za zboží a služby na Webovém sídle Prodávajícího můžete platit následujícími způsoby:
1.1. platba na dobírku – cena 40CZK
1.2. platba platební kartou prostřednictvím platební brány Shoptet Pay – cena 0CZK
1.3. platba převodem na účet Prodávajícího – cena 0CZK
1.4. platba při osobním odběru – cena 0CZK
5. Dodání produktů
1. V případě, že si Kupující zvolil jako formu platby dobírku, je Prodávající povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu zboží nebo služby ve lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dle čl. II, bod 2 a násl. těchto VOP.
1.1. V případě, že si Kupující zvolil jiný způsob platby než dobírku, je Prodávající povinen splnit objednávku a dodat Kupujícímu zboží nebo služby ve lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne uzavření kupní smlouvy dle čl. II, bod 2 a násl. těchto VOP a zároveň po úhradě celkové ceny objednávky Prodávajícímu. V případě, že byly splněny obě tyto podmínky (tj. došlo k uzavření smlouvy a zaplacení celkové ceny), je Prodávající povinen dodat zboží nebo služby ve lhůtě nejpozději do 30 dnů ode dne splnění obou podmínek.
1.2. Prodávající je povinen dodat produkty Kupujícímu v objednaném množství a kvalitě, spolu s daňovými doklady vztahujícími se k objednávce a dalšími dokumenty, pokud existují a jsou typické pro dané produkty nebo služby.
2. Místem dodání objednaného produktu je adresa uvedená Kupujícím v objednávce.
3. Dodání produktu uskuteční Prodávající vlastními prostředky do rukou Kupujícího (nebo jím pověřené osoby), případně prostřednictvím třetích osob (přepravních a zásilkových společností).
4. Dodání produktu je uskutečněno jeho převzetím Kupujícím (nebo Kupujícím pověřenou osobou).
5. Prodávající může zaslat dostupné zboží ihned a zbývající část objednávky dodat dodatečně ve lhůtě uvedené v těchto VOP, avšak pouze za podmínky, že Kupujícímu tímto jednáním nevzniknou žádné dodatečné náklady a pouze v případě, že s tím Kupující souhlasí.
6. Prevzetí produktu
1. Nebezpečí poškození produktu a odpovědnost za škodu na produktu přechází na Kupujícího až jeho řádným převzetím, přičemž nezáleží na tom, zda Kupující převezme produkt osobně nebo prostřednictvím pověřené / zmocněné třetí osoby. Prodávající Kupujícímu doporučuje, aby při přebírání objednávky zkontroloval přebíraný produkt.
2. Při převzetí produktu přechází na Kupujícího vlastnictví zakoupeného produktu. Při zásilkovém prodeji přechází vlastnictví na Kupujícího převzetím produktu Kupujícím na místě dodání, které Kupující určil.
2.1. Kupující má kromě jiného právo neprevzít dodaný produkt od dopravce, zejména pokud je dodaný produkt jiného typu nebo v následujících případech (výčet je pouze ilustrační a neomezuje další práva Kupujícího na neprevzetí dodaného produktu):
a) dodání produktu/produktů, které jsou v rozporu s uzavřenou kupní smlouvou,
b) dodání produktu/produktů, které jsou v poškozeném obalu, nebo
c) dodání produktu/produktů, které jsou bez příslušných dokladů.
2.2. Pokud dojde k dodání produktu/produktů Kupujícímu podle písm. a) bodu 2.1 tohoto článku, má Kupující kromě jiného právo, aby mu Prodávající bezplatně a bez zbytečného odkladu dodal věc v souladu s dohodnutými podmínkami v kupní smlouvě, a to buď výměnou produktu/produktů nebo jejich opravou. Pokud tento postup není možný, má Kupující právo požadovat slevu z kupní ceny nebo od smlouvy odstoupit.
3.Prodávající má právo na řádné a včasné zaplacení ceny objednávky od Kupujícího za dodaný tovar.
7. Doprava – způsoby dopravy produktů a cena za jejich dopravu
1. Způsoby dopravy a cena za dopravu objednaných produktů:
1.1. Formy dopravy:
1.1.1. Služba Zásilkovna / Packeta, Depo
1.1.2. DPD
1.1.3. Osobní odběr
Ceny za dopravu jsou uvedeny v košíku při nákupu produktů na e-shopu.
8. Odstoupení Kupujícího od kupní smlouvy bez uvedení důvodu
1. Pokud Prodávající včas a řádně poskytl spotřebiteli informace o právu odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h) zákona č. 102/2014 Z. z., spotřebitel je oprávněn bez uvedení důvodu odstoupit od smlouvy uzavřené na dálku nebo od smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodávajícího do 14 dnů od dne:
a) převzetí zboží podle čl. VIII, bod 1.1. těchto VOP v případě smluv, jejichž předmětem je prodej zboží,
b) uzavření smlouvy o poskytnutí služby nebo
c) uzavření smlouvy o poskytování elektronického obsahu nedodávaného na hmotném nosiči.
1.1. Zboží se považuje za převzaté spotřebitelem okamžikem, kdy spotřebitel nebo jím určená třetí osoba s výjimkou dopravce převezme všechny části objednaného zboží, nebo pokud:
a) zboží objednané spotřebitelem v jedné objednávce je dodáváno odděleně, okamžikem převzetí zboží, které bylo dodáno jako poslední,
b) dodává zboží složené z několika částí nebo kusů, okamžikem převzetí poslední části nebo posledního kusu,
c) zboží je dodáváno opakovaně v určeném období, okamžikem převzetí prvního dodaného zboží.
1.1.1. Pokud Prodávající poskytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h), zák. č. 102/2014 Z. z. v platném znění až dodatečně, nejpozději však do 12 měsíců od zahájení běhu lhůty na odstoupení od smlouvy podle čl. VIII bod 1. těchto VOP, lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 14 dnech od dne, kdy Prodávající dodatečně splnil informační povinnost.
1.2. Pokud Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) zák. č. 102/2014 Z. z. v platném znění ani v dodatečné lhůtě podle čl. VIII bod 1.1.1. těchto VOP, lhůta na odstoupení od smlouvy uplyne po 12 měsících a 14 dnech od dne zahájení běhu lhůty na odstoupení od smlouvy podle odstavce čl. VIII bod 1. těchto VOP.
1.3. Spotřebitel může odstoupit od smlouvy, jejímž předmětem je dodání zboží, i před začátkem běhu lhůty na odstoupení od smlouvy.
2. Spotřebitel je povinen nejpozději do 14 dnů od dne odstoupení od smlouvy zaslat zboží zpět nebo jej předat Prodávajícímu nebo osobě zmocněné Prodávajícím k převzetí zboží. To neplatí, pokud Prodávající navrhne, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby. Lhůta podle první věty se považuje za zachovanou, pokud bylo zboží odevzdáno k přepravě nejpozději v poslední den lhůty (§ 10 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z. z.).
3. Spotřebitel je povinen, pokud toto právo chce využít, odstoupení od kupní smlouvy oznámit nejpozději v poslední den určené lhůty Prodávajícímu. Lhůta na odstoupení od smlouvy se považuje za zachovanou, pokud oznámení o odstoupení od smlouvy bylo odesláno Prodávajícímu nejpozději v poslední den lhůty na adresu Prodávajícího, která je:
LOMIG s. r. o., Vlárska 379/2C 911 05 Trenčín, Slovenská republika
Toto právo může spotřebitel uplatnit i v kterékoliv provozovně Prodávajícího.
4. Spotřebitel může uplatnit právo na odstoupení od smlouvy u prodávajícího v listinné podobě nebo v podobě záznamu na jiném trvalém nosiči; pokud byla smlouva uzavřena ústně, k uplatnění práva spotřebitele na odstoupení od smlouvy stačí jakékoli jednoznačně formulované prohlášení spotřebitele vyjadřující jeho vůli odstoupit od smlouvy (dále jen „oznámení o odstoupení od smlouvy“).
4.1. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy, zrušuje se od začátku i každá doplňková smlouva související se smlouvou, od které spotřebitel odstoupil. Od spotřebitele nelze požadovat žádné náklady nebo jiné platby v souvislosti se zrušením doplňkové smlouvy kromě úhrady nákladů a plateb uvedených v § 9 odst. 3 a § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění a ceny za službu, pokud je předmětem smlouvy poskytnutí služby a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby.
5. Odstoupením od smlouvy jsou si smluvní strany povinny vrátit navzájem poskytnuté plnění. Spotřebitel odpovídá jen za snížení hodnoty zboží, které vzniklo v důsledku takového zacházení se zbožím, které je nad rámec zacházení potřebného k zjištění vlastností a funkčnosti zboží. Spotřebitel nezodpovídá za snížení hodnoty zboží, pokud si Prodávající nesplnil informační povinnost o právu spotřebitele odstoupit od smlouvy podle § 3 odst. 1 písm. h). Zákona č. 102/2014 Z. z.
6. Spotřebitel může k odstoupení od smlouvy bez uvedení důvodu využít formulář odstoupení od kupní smlouvy. Uvedený formulář je volně dostupný na webových stránkách Prodávajícího.
7. Pokud spotřebitel od smlouvy odstoupí podle zákona č. 102/2014 Z. z., nese náklady na vrácení zboží Prodávajícímu podle § 10 odst. 3 zákona č. 102/2014 Z. z., a pokud odstoupí od smlouvy uzavřené na dálku, i náklady na vrácení zboží, které vzhledem ke své povaze nelze vrátit prostřednictvím pošty. To neplatí, pokud Prodávající souhlasil, že je ponese sám, nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). zákona č. 102/2014 Z. z.
8. Prodávající je povinen bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dní ode dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy vrátit spotřebiteli všechny platby, které od něj přijal na základě smlouvy nebo v souvislosti s ní, včetně nákladů na dopravu, dodání a poštovné a dalších nákladů a poplatků; tím není dotčeno ustanovení § 8 odst. 5. Zákona č. 102/2014 Z. z. Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
9. Ve smyslu § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. v platném znění, Prodávající není povinen uhradit spotřebiteli dodatečné náklady, pokud si spotřebitel výslovně zvolil jiný způsob doručení, než je nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím. Dodatečnými náklady se rozumí rozdíl mezi náklady na doručení, které si zvolil spotřebitel, a náklady na nejlevnější běžný způsob doručení nabízený Prodávajícím.
10. Zásilky zaslané v případě odstoupení od kupní smlouvy jako dobírka nebudou ze strany Prodávajícího převzaty. Kupujícím doporučujeme zasílat zásilky doporučeně nebo obdobným způsobem bez uvedení částky dobírky.
11. Při odstoupení od smlouvy nese spotřebitel pouze náklady na vrácení zboží Prodávajícímu nebo osobě pověřené Prodávajícím na převzetí zboží. To neplatí, pokud Prodávající souhlasil, že je ponese sám, nebo pokud si nesplnil povinnost podle § 3 odst. 1 písm. i). Zákon o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozovny Prodávajícího a o změně a doplnění některých zákonů.
12. Kromě povinností uvedených v odstavcích 1, 3 až 5 a § 9 odst. 3 Zákona č. 102/2014 Z. z. uplatnění práva spotřebitele odstoupit od smlouvy nesmí mít za následek vznik dalších nákladů ani jiných povinností pro spotřebitele.
Právo na odstoupení od smlouvy se neuplatňuje pro zboží a služby, které jsou vymezeny v § 7 odst. 6 písm. a) až l) zákona č. 102/2014. Z.z.
Konkrétně:
a) poskytnutí služby, pokud se její poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že vyjádřením tohoto souhlasu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby, a pokud došlo k úplnému poskytnutí služby,
b) prodej zboží nebo poskytnutí služby, jejichž cena závisí na pohybu cen na finančním trhu, který Prodávající nemůže ovlivnit a k němuž může dojít během běhu lhůty na odstoupení od smlouvy,
c) prodej zboží vyrobeného podle zvláštních požadavků spotřebitele, zboží vyrobeného na míru nebo zboží určeného speciálně pro jednoho spotřebitele – takovýmto zbožím se vždy rozumí mechové stěny nebo obrazy vyrobené v rozměrech určených spotřebitelem, nebo ve barevné kombinaci určené spotřebitelem, nebo s použitím dekorací individuálně vybraných spotřebitelem,
d) prodej zboží, které podléhá rychlému zhoršení kvality nebo zkáze,
e) prodej zboží uzavřeného v ochranném obalu, které není vhodné vrátit z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů a jehož ochranný obal byl po dodání porušen,
f) prodej zboží, které může být vzhledem ke své povaze po dodání neoddělitelně smíšeno s jiným zbožím,
g) prodej alkoholických nápojů, jejichž cena byla dohodnuta v době uzavření smlouvy, přičemž jejich dodání je možné uskutečnit nejdříve po 30 dnech a jejich cena závisí na pohybu cen na trhu, které Prodávající nemůže ovlivnit,
h) provedení naléhavých oprav nebo údržby, o které spotřebitel výslovně požádal Prodávajícího; to neplatí pro smlouvy o službách a smlouvy, jejichž předmětem je prodej jiného zboží než náhradních dílů potřebných k provedení opravy nebo údržby, pokud byly uzavřeny během návštěvy Prodávajícího u spotřebitele a spotřebitel si tyto služby nebo zboží předem neobjednal,
i) prodej zvukových záznamů,
j) prodej periodického tisku, s výjimkou prodeje na základě dohody o předplatném, a prodej knih, které nejsou dodávány v ochranném obalu,
k) poskytnutí ubytovacích služeb pro jiný účel než k účelu bydlení, přeprava zboží, pronájem automobilů, poskytnutí stravovacích služeb nebo poskytování služeb souvisejících s činnostmi v oblasti volného času, u nichž se Prodávající zavazuje poskytovat tyto služby ve dohodnutém čase nebo v dohodnuté lhůtě,
l) poskytování elektronického obsahu jinak než na hmotném nosiči, pokud jeho poskytování začalo s výslovným souhlasem spotřebitele a spotřebitel prohlásil, že byl řádně poučen o tom, že tímto souhlasem ztrácí právo na odstoupení od smlouvy.
14. Při odstoupení od smlouvy je Prodávající povinen vrátit spotřebiteli finanční prostředky stejným způsobem, jakým je od spotřebitele obdržel. Změna formy vrácení finančních prostředků spotřebiteli je možná pouze na základě souhlasu spotřebitele.
15. Při odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je prodej zboží, Prodávající není povinen vrátit spotřebiteli platby podle § 9 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. dříve, než mu bude zboží doručeno nebo spotřebitel neprokáže zaslání zboží zpět Prodávajícímu, ledaže by Prodávající navrhl, že si zboží vyzvedne osobně nebo prostřednictvím jím pověřené osoby.
16. Pokud spotřebitel odstoupí od smlouvy o službách a před zahájením poskytování služeb udělil výslovný souhlas podle § 4 odst. 6 zákona č. 102/2014 Z.z., spotřebitel je povinen uhradit Prodávajícímu pouze cenu za skutečně poskytnuté plnění do dne doručení oznámení o odstoupení od smlouvy. Cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá poměrně na základě celkové ceny dohodnuté v smlouvě. Pokud je celková cena dohodnutá ve smlouvě nadhodnocená, cena za skutečně poskytnuté plnění se vypočítá na základě tržní ceny poskytnutého plnění.
17. Spotřebitel není povinen platit za:
17.1. Služby poskytnuté během lhůty pro odstoupení od smlouvy bez ohledu na rozsah poskytnutého plnění, pokud:
17.1.1. Prodávající neposkytl spotřebiteli informace podle § 3 odst. 1 písm. h) nebo písm. j), zákona č. 102/2014 Z.z. ve znění platném,
17.1.2. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování služby podle § 4 odst. 6, zákona č. 102/2014 Z.z. ve znění platném.
17.2. Úplně nebo částečně poskytnutý elektronický obsah, který není dodáván na hmotném nosiči, pokud:
17.2.1. Spotřebitel neudělil Prodávajícímu výslovný souhlas se zahájením poskytování elektronického obsahu podle § 4 odst. 8, zákona č. 102/2014 Z.z. ve znění platném,
17.2.2. Spotřebitel neprohlásil, že byl řádně poučen o tom, že souhlasem podle předchozího bodu ztrácí právo na odstoupení od smlouvy, nebo
17.2.3. Prodávající neposkytl spotřebiteli potvrzení v souladu s § 6 odst. 1 nebo odst. 2 písm. b), zákona č. 102/2014 Z.z. ve znění platném.
18.Pokud na základě smlouvy uzavřené mimo provozovnu Prodávajícího bylo zboží spotřebiteli doručeno domů v době uzavření smlouvy a vzhledem k povaze zboží není možné jej odeslat zpět Prodávajícímu poštou, Prodávající je povinen zajistit vyzvednutí zboží na své náklady v lhůtě podle § 9 odst. 1 zákona č. 102/2014 Z.z. ve znění platném.
19. Prodávající informuje Kupujícího, že pokud na základě smlouvy o službách začne poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy, nebo pokud Kupující požádá o poskytnutí služby před uplynutím této lhůty:
19.1. Kupující udělením souhlasu se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy ztrácí právo na odstoupení od smlouvy po úplném poskytnutí služby.
19.2. Prodávající musí mít výslovný souhlas Kupujícího se zahájením poskytování služby před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a prohlášení o tom, že spotřebitel byl řádně poučen podle bodu 19.1. článku VIII těchto VOP.
19.3. Ustanovení tohoto článku VIII. VOP se nevztahují na Kupujícího, který není spotřebitelem. V případě podle předchozí věty se uplatní ustanovení příslušných právních předpisů Slovenské republiky.
9. Alternativní řešení sporů
1. Pokud spotřebitel není spokojen s tím, jak prodávající vyřídil jeho reklamaci nebo se domnívá, že prodávající porušil jeho práva, má kupující právo obrátit se na prodávajícího s žádostí o nápravu. Pokud prodávající na žádost spotřebitele podle předchozí věty odpoví zamítavě nebo na tuto žádost neodpoví ve lhůtě 30 dní ode dne jejího odeslání spotřebitelem, má spotřebitel právo podat návrh na zahájení alternativního řešení sporu podle ustanovení § 12 zákona č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění. Příslušným subjektem pro alternativní řešení spotřebitelských sporů s prodávajícím je Slovenská obchodní inspekce (kontaktní údaje najdete na: https://www.soi.sk/sk/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov.soi), nebo jiný příslušný oprávněný právnický subjekt zapsaný v seznamu subjektů alternativního řešení sporů vedeném Ministerstvem hospodářství Slovenské republiky, seznam je dostupný na stránkách: http://www.mhsr.sk/, nebo přímo na stránkách: https://www.mhsr.sk/obchod/ochrana-spotrebitela/alternativne-riesenie-spotrebitelskych-sporov-1/zoznam-subjektov-alternativneho-riesenia-spotrebitelskych-sporov-1.
Kupující má právo volby, na který z uvedených subjektů alternativního řešení sporů se obrátí. Kupující může k podání návrhu na alternativní řešení svého spotřebitelského sporu využít platformu pro řešení sporů online, která je dostupná na webových stránkách: http://ec.europa.eu/consumers/odr/ nebo přímo na internetové stránce: https://webgate.ec.europa.eu/odr/main/index.cfm?event=main.home.chooseLanguage. Alternativní řešení sporů může využít pouze kupující, který při uzavírání a plnění smlouvy vystupuje v postavení spotřebitele. Alternativní řešení sporů se týká pouze sporu mezi spotřebitelem a prodávajícím, vyplývajícího ze spotřebitelské smlouvy nebo souvisejícího se spotřebitelskou smlouvou. Alternativní řešení sporů se týká pouze smluv uzavřených na dálku. Subjekt alternativního řešení sporů může návrh odmítnout, pokud vyčíslitelná hodnota sporu nepřesahuje částku 500CZK. Subjekt ARS může od spotřebitele požadovat úhradu poplatku za zahájení alternativního řešení sporu maximálně do výše 125CZK včetně DPH.
Všechny další informace ohledně alternativního řešení sporů mezi prodávajícím a kupujícím – spotřebitelem vyplývajících z kupní smlouvy jako spotřebitelské smlouvy nebo souvisejících s kupní smlouvou jako spotřebitelskou smlouvou jsou uvedeny na internetové stránce Ministerstva hospodářství SR www.mhsr.sk a v zákoně č. 391/2015 Sb. o alternativním řešení spotřebitelských sporů a o změně a doplnění některých zákonů v platném znění.
10. Závěrečná ustanovení
1. Prodávající si vyhrazuje právo na změnu Všeobecných obchodních podmínek. Povinnost písemného oznámení změny Všeobecných obchodních podmínek je splněna jejich umístěním na webových stránkách prodávajícího. V případě změny ve Všeobecných obchodních podmínkách se vztah mezi kupujícím a prodávajícím řídí podle Všeobecných obchodních podmínek platných a účinných při uzavření kupní smlouvy, a to až do okamžiku jejího zániku.
2. Na smluvní vztahy (a další právní vztahy, které mohou ze smluvního vztahu vyplynout) s fyzickými osobami, které při uzavírání kupní smlouvy podle těchto VOP nekonají v rámci předmětu své podnikatelské činnosti / spotřebiteli/, se vztahují kromě obecných ustanovení zákona č. 40/1964 Sb. Občanský zákoník v platném znění, i zvláštní předpisy, zejména zákon č. 102/2014 Sb. o ochraně spotřebitele při prodeji zboží nebo poskytování služeb na základě smlouvy uzavřené na dálku nebo smlouvy uzavřené mimo provozní prostory prodávajícího a zákon č. 250/2007 Sb. o ochraně spotřebitele.
3. Tyto Všeobecné obchodní podmínky tvoří neoddělitelnou součást Reklamačního řádu a Zásad a poučení o ochraně osobních údajů těchto webových stránek. Dokumenty – Reklamační řád a Zásady a poučení o ochraně osobních údajů těchto webových stránek jsou zveřejněny na doméně webových stránek prodávajícího.
4. Tyto Všeobecné obchodní podmínky nabývají platnosti a účinnosti jejich zveřejněním na webových stránkách prodávajícího dne 14.04.2025.